måndag 29 november 2010

Höst till Höst 101129

Snart december och redan full vinter. Bilden tagen från sovrumsfönstret. En av rutorna är otät och gav mig förra vintern många tillfällen att fotografera iskristaller på morgonen. Idag var det bara imma och bilden är tagen genom den - och sedan bearbetad för skojs skull.

Idag får jag lov att skotta snö. Komposten slängs i växthuset på vintern och vägen dit får gärna vara skottad. Inne i växthuset hänger döda gurk- och tomatplantor. Kom aldrig fram till att rensa där efter sommaren. Egentligen skulle jag inte behöva sätta nya tomatplantor från köpta frön på våren, för det skjuter ju upp massor med små tomatskott där inne på våren. Men jag vet inte vad som är vad - jag menar jag brukar ha minst tio olika sorters tomater. Dessutom kanske frosten kommer och tar dem och då ligger man ju långt efter...

Förresten så känner jag mig snuvad på barmarken...

Någon som vet hur man får tidsangivelserna att stämma? Det står att jag gjorde det här inlägget 01:37 men då sov jag.





101129  08:53

2 kommentarer:

  1. Många vackra bilder på din blogg..... denna blogg har jag sparat i mina favoriter ,så jag tittar in då och då tänkte jag.
    mvh micke

    SvaraRadera
  2. Hej Micke! Jag vet inte hur jag skall svara på en kommentar här! Det blir liksom bara en ny kommentar. Kul att du vill hitta tillbaka hit!

    Torun

    SvaraRadera