onsdag 10 oktober 2012

Från Sture till Åslög 1201010

Vi har två katter.
Jag vet inte hur många möss de fångat
den här sommaren och hösten, men var och 
varannan dag ser vi spår av möss i någon form inomhus.

För det mesta är det resterna vi får ta hand om, 
men alltför ofta lever de små stackarna fortfarande!
Vi ser dem springa runt längs väggarna och när någon
av katterna sedan upptäcker dem blir det jakt - men vi
har aldrig sett att de lyckats fånga dem när de är inomhus.

Nu på morgonen satt den här lilla musen på översta trappsteget.
Jag stängde dörrarna till övervåningen och resten av undervåningen
och den befinner sig nu i hallen med öppen ytterdörr och jag hoppas 
att den springer ut! Kattluckan sitter i just den ytterdörren...

Jag vet inte var katterna håller hus.


121010  06:54

2 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos ;)
    Mina katter fångar också ganska många och slänger sen sin byte ...levande... framför mina fötter :)

    Fin bild det blev.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den söt! Tror den har sprungit ut nu.

      De vill nog att vi skall berömma dem när de visar upp sina byten. Vad
      gäller möss går det väl ann - det är värre när det är fåglar....

      Radera