tisdag 12 april 2011

Höst till Höst 110412


Allt är sannerligen inte vackert ute i naturen.
Den här synen väckte många frågor hos mig.

Jag har funderat hela förmiddagen på om jag
skulle lägga in den här bilden, men nu har jag
bestämt mig för att göra det och hoppas
att ingen blir alltför illa berörd.

Hur länge har älgen legat här -
 med huvudet en bit in på stigen.

Har den blivit skjuten eller dött av andra orsaker?
Älgjakten tog slut i januari här. Men, den ser ju ut att 
ha legat länge. En skjuten älg lämnas väl inte kvar på
det här sättet? Ja inte vet jag. 

När gick jag här senast egentligen? Kan inte för mitt liv
komma ihåg detta, men det är en vanlig runda för mig. Tycker 
inte det kan ha varit så länge sedan. Och - ännu konstigare, men 
samtidigt inte, det är att min son joggade på den här stigen nu i helgen!
Omöjligt är det inte att han kan ha missat den. Själv såg jag den inte förrän
jag var alldeles intill. 



110412  06.27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar