onsdag 23 mars 2011

Höst till Höst 110323


Kanske knäppt i mångas ögon att lägga upp bilder i den här kvalitén.
Men jag gör det ändå...

Besökte idag fågeltornet i Mäxarp, femton minuters bilfärd hemifrån.
Har bara varit där en gång tidigare för flera år sedan och var nästan 
lyriskt när jag åkte därifrån. Jag hade sett 3-4 svanpar och en massa
andra fåglar, men framförallt - jag hade hört en enkelbeckasin "in real life"!!!

Idag räknade jag till över trettio svanar och en massa andra fåglar som jag
inte vet namnet på. En trana dök upp på en av bilderna i datorn, men jag
kunde inte urskilja något läte bland allt annat när jag var där. 

Gjorde några videoinspelningar med kompaktkameran men de lyckas jag
inte ladda upp här. Och kvalitén är usel då jag vill zooma så mycket som 
möjligt, liksom på den här bilden.

Gissa om jag drömmer om ett objektiv med rejält lång brännvidd!

Nu vill jag försöka se och höra orrspel också...


110323  06.20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar