onsdag 10 augusti 2011

Höst till Höst 110810



Ett får - ute på en ö i skärgården - det är kanske inte
direkt vad man väntar sig. 

Men, i det här fallet är jag inte förvånad. För många år sedan -
när jag var barn, då gick det får på sommarbete på den här ön. 
Och med den här ön menar jag en av grannöarna. På "vår" ö 
gick fåren också ibland. Nu är ängarna igenväxta.

Jag rodde iväg till grannön för att se om det fantastiska
kantarellställe jag hittade förra året hade något att erbjuda i år också.
Nästan framme hör jag ett får bräka och trodde först att det var en ensam
bagge som kände sig just ensam, men så var det gudskelov inte. Fåret sprang
längs stranden när jag rodde men precis när jag bestämde mig för att närma mig 
land så hör jag ett annat får bräka längre inåt ön. Det ensamma fåret satte genast
iväg, uppenbarligen glad över att höra en kompis. Och jag vågade mig i land.

Några kantareller hittade jag tyvärr inte, men det spelar inte så stor roll.
Såg en rovfågel i skyn också, men exakt vad det var för en vet jag inte.


110810  06:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar