måndag 16 maj 2011

Höst till Höst 110516

Gröna rummet!

När jag kom fram till den här platsen - då sa jag faktiskt WOW, högt!
Bilden är tagen vid ett gammalt torpställe som heter Källeryd. Jag ville gå
en promenad på en för mig ny plats och körde någon mil för att komma hit
där jag kunde gå på småvägar på vad jag uppskattade till en entimmes promenad.

Sedan var jag ju tvungen att gå och se om jag hittade resterna av torpställena som låg
längs med vägen. Hittade lämningar efter alla fyra. Här vid Källeryd letade jag också 
efter en källa, Sotkällan, som var utsatt på kartan. Någon exakt koordinat hade jag
dock inte, så det gick inte så bra. Men jag återvänder gärna och letar efter Sotkällan igen - 
även om namnet inte låter så kul. 

Lägger också in en extra bild tagen från Hultaklint. Förra året passerade jag zenit 
den här dagen och nu går det utför i rasande takt förmodar jag då åren har en tendens 
att gå fortare ju äldre man blir. Firade mig själv genom att gå upp till Hultaklint och 
mumsa i mig en liten twistpåse och en termos te medan jag tittade på utsikten.

Vill passa på att tacka för alla fina och uppskattande kommentarer från nya och trogna "tittare".


110516  13:42


2 kommentarer:

  1. Snacka om att känna sig som i en saga :D Förväntar mig, småtroll älvor och självaste skogsfrun bakom träden :)

    SvaraRadera
  2. Som ur Alice i Underlandet. Magisk känsla. Så bra.

    SvaraRadera