fredag 12 november 2010

Höst till Höst 101112

Idag har naturfotograferingen flyttat inomhus. Ger er på samma gång ett krukväxttips! Det här är Habanero, tre plantor i en vid det här laget alldeles för liten kruka. Jag räknade med att den skulle vissna framåt hösten, men den är fortfarande fin. Just nu är det 37 frukter i olika stadier och nya blommor kommer hela tiden. Jag kommer att stoppa ner nya frön på senvintern, ta en större kruka och njuta av dena fina krukväxt nästa år också. Kan förmodligen trivas bra i växthuset också.

Förresten kanske jag skall hålla mig till inomhusfotografering nästa sommar istället. Har nämligen idag börjat ta penicillin pga borrelia - för fjärde året i rad!!! Trodde jag hade klarat mig den här sommaren, men icke. Som tur var har jag aldrig mått dåligt av det - det har bara kliat lite.


101112  09:26

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar