söndag 31 oktober 2010

Höst till Höst 101030

Dagens motiv är inte vackert. Men det är inte heller mitt mål - att alla bilder här skall vara vackra, utan att de skall visa årstiderna och hur naturen varierar. Jag behandlar ju bilderna som jag vill dessutom...
Plötsligt, mitt i matlagningen, såg jag att solen höll på att gå ner - och dagens bild var inte tagen! Snabb ut i trädgården och fick först en suddig bild på en domherre. Sedan var den borta. Såg sedan detta äpple som inte trillat hela vägen ner till marken. De som ligger på marken äts av rådjur och kanske älgar också, även om jag inte sett några här just i år. Det här äpplet blev också till mat som synes. Apropå älgar i trädgården - häromåret höll jag på att krocka med två älgar på uppfarten. De stod och käkade äpplen när jag svängde in och vred om lyset så att det var mörkt i några sekunder. När strålkastarna lös igen såg jag fyra pinnar precis framför bilen. Sedan kom älg nummer två. Det hade varit snyggt. Krocka med en älg på tomten...



101030  17:02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar